Palma, 20 de maig de 2025.- El Partit Popular ha votat en contra de l’admissió a tràmit de la proposició de llei de MÉS per Mallroca per a la creació de l’impost sobre els vehicles de lloguer i de mesures d’impuls de la mobilitat sostenible. El partit ecosobiranista plantejava un impost als vehicles de lloguer amb taxes que oscil·laven entre els 2 i els 7,5 euros diaris en funció de la tipologia de vehicle i els quilòmetres recorreguts i amb un objectiu de caràcter finalista, de caràcter mediambiental, destinat a l’impuls del transport públic i la mobilitat activa.
“Necessitam eines per fer front al col·lapse viari i als problemes seriosos de mobilitat que patim i impulsar la mobilitat sostenible, tant pel que fa al transport públic com a la mobilitat activa, però el Partit Popular vota en contra dels mallorquins i a favor de mantenir la cadira”, ha criticat el diputat de MÉS per Mallorca, Ferran Rosa, durant la seva intervenció en el debat de presa de consideració de la proposició de llei de MÉS per Mallorca per a la creació de l’impost sobre els vehicles de lloguer i de mesures d’impuls de la mobilitat sostenible que ha tengut lloc aquest dimarts en el ple del Parlament. “Entre una cadira blava i un lloc al Consolat de la Mar o resoldre els problemes de la població del país, el PP ho té clar: s’estimen més cobrar un sou i tenir un lloc al Govern, els és igual la situació de col·lapse que vivim els mallorquins”, ha etzibat Rosa a la bancada del Partit Popular.
La llei de MÉS per Mallorca tombada amb els vots de PP-VOX aquest dimarts va ser presentada pel partit ecosobiranista el passat 7 d’octubre de 2024, quan la formació va registrar la proposició de llei de l'impost sobre el lloguer de vehicles sense conductor a les Illes Balears i de mesures d'impuls de la mobilitat sostenible amb la qual MÉS per Mallorca plantejava crear una taxa de tipus fix per gravar els ciclomotors, motocicletes i quads de lloguer amb 2 euros per dia, els automòbils i furgonetes de lloguer amb 3 euros per dia i les autocaravanes de lloguer amb 7,5 euros per dia. A més, la formació plantejava també la creació d’una taxa de tipus variable per gravar els ciclomotors, motocicletes i quads, automòbils i furgonetes de lloguer amb 0,01 euros per quilòmetre i les autocaravanes amb 0,03 euros per quilòmetre.
L’impost sobre els vehicles de lloguer que proposava MÉS per Mallorca era de caràcter finalista destinant el cent per cent del recaptat a l’impuls i millora de la mobilitat sostenible, fos potenciant el transport públic o la mobilitat activa. A més, davant la variabilitat històrica del nombre de vehicles, la proposició de llei del partit ecosobiranista proposava la creació d’un registre d’empreses de vehicles de lloguer que operen a les Illes Balears i d’un registre del nombre de vehicles de lloguer que aquestes posen en circulació.