El Consell presenta el nou PIAT per donar resposta al turisme

El Consell ha presentat avui el nou PIAT. Es tracta d'una eina per regular el turisme que defineix el decreixement de places turístiques de forma gradual, entre altres mesures.

Avui, el president del Consell de Mallorca, Miquel Ensenyat, ha presentat el nou PIAT que ha elaborat la institució insular. Es tracta d'una normativa nova que no existia a Mallorca, ja que la llei Delgado va derogar la normativa existent fins aleshores. El document presentat conté mesures per donar respostes al turisme i a les problemàtiques que se'n deriven. En paraules del president Ensenyat "és una eina important per regular el turisme. Els tres eixos a partir dels quals hem fet feina són la contenció, l'equilibri territorial, i el paisatge de Mallorca".

El resultat és un pla ambiciós que conté importants mesures per regular la turistització, tal com ha explicat Ensenyat. Així, per exemple, aquest pla defineix el decreixement de 120.00 places els propers anys de forma gradual, per posar un sostre de placer real a l'illa que no estigui per damunt de les possibilitats del territori i de les nostres infraestructures. Un altre aspecte positiu és la prohibició de nous camp de golf i de qualsevol tipus d'ampliació d'aquestes infraestructures. "Tenim més de vint camps de golf de Mallorca i crèiem que són més que suficients", ha explicat Ensenyat, a la vegada que ha recalcat que "es prohibirà també el lloguer turístic en sòl rústic protegit i posa fre a l'especulació al sòl rústic comú amb noves limitacions".

Un dels aspectes importants és la mesura i la feina a l'hora de regular les places hoteleres. Per exemple, aquest PIAT impossibilitarà 2.000 places hoteleres a Sa Ràpita i prohibirà el creixement urbanístic a un bon nombre de nuclis residencials de la costa per donar una resposta a un dels espais més saturats de l'illa. "S'aposta pel turisme de qualitat i no massificat augmentant la necessitat de metres necessaris per a cada plaça turística. També obliga als ajuntaments a fixar el nombre màxim de places turístiques per al seu municipi", ha explicat Ensenyat.

El PIAT també augmentarà les zones saturades de costa de forma que ara només s'hi podrà fer lloguer vacacional durant dos mesos, i tal sols un d'aquests mesos podrà ser a la temporada alta.

Comparteix-lo!

Modificar cookies