Catalina Inés Perelló: “El segon cinturó és un error històric que el PP torna a imposar contra l’interès general”

Josep David Gilabert Lahosa,

Palma, 28 d’agost de 2025. El grup de MÉS per Mallorca al Consell ha criticat amb duresa l’anunci del Consell de Mallorca de reactivar el Tram I del segon cinturó. La portaveu de la formació a la institució insular, Catalina Inés Perelló, ha recordat que “aquest projecte va estar paralitzat durant vuit anys gràcies a MÉS, perquè representa un model de mobilitat obsolet que només alimenta el col·lapse i la dependència del cotxe privat”. Perelló ha remarcat que l’estratègia del PP és “tornar a les velles receptes del formigó i les grans carreteres”, una política viària que ja ha demostrat els seus límits i que suposa una despesa multimilionària: “Parlam d’una obra de més de 110 milions d’euros que no resol res, perquè tots els estudis diuen que ampliar carreteres només genera més trànsit i més contaminació”.

La portaveu ecosobiranista ha defensat que la solució passa per una aposta clara i decidida pel transport públic, la mobilitat activa i la planificació territorial sostenible: “No podem continuar construint infraestructures que agreugen els problemes que diuen voler resoldre. Mallorca necessita tren, busos eficients, carrils bici i polítiques valentes d’ordenació territorial, no més asfalt.”

A més, MÉS per Mallorca denuncia que el segon cinturó hipoteca el futur de l’illa, perquè implica un impacte ambiental i territorial irreversible i reforça un model que expulsa la gent dels barris i pobles mentre alimenta l’especulació. “El que necessita Mallorca és respirar, no ofegar-se encara més dins un model de mobilitat i territori que ens porta al col·lapse”, ha advertit Perelló.

En aquest sentit, des de MÉS recorden que cap de les solucions aportades pel PP han aconseguit acabar amb els embossos. “Continuam igual que fa dos anys, només que amb més carrils a la via de cintura. Amb el segon cinturó passarà el mateix.

Finalment, MÉS per Mallorca ha instat el Consell i el Govern a invertir en alternatives reals de mobilitat i a abandonar un projecte que la ciutadania ja va rebutjar en el passat: “El segon cinturó és una obra feta a mida dels interessos especulatius i de la vella política del PP, no de les necessitats reals de Mallorca”, ha conclòs Perelló.

Comparteix-lo!

Modificar cookies