MÉS reclamarà l’assignatura d’ètica obligatòria i la gratuïtat del cicle 0-3 a les esmenes de la LOMLOE

El senador Vicenç Vidal defensa un ensenyament públic, crític i de qualitat que prioritzi la presa de consciència davant l’emergència climàtica i el feminisme com a eixos transversals

El senador de designació autonòmica per les Illes Balears Vicenç Vidal, de Més per Mallorca, ha anunciat la presentació avui d’un total de 27 esmenes a la LOMLOE, la nova reforma educativa impulsada pel govern estatal, a la seva fase actual al Senat. Vidal ha explicat que les esmenes són fruit "d’un treball col·laboratiu coordinat per la sectorial d’educació de Més amb sindicats com Alternativa, l’STEI-i o la Unió Obrera Balear –UOB-, amb la Plataforma 0-3, amb Docents pel Futur, amb la FAPA i amb l’Associació Filosòfica de les Illes Balears". Pel senador "la tasca de recollir les reclamacions del nostre teixit associatiu educatiu ha anat en una triple direcció: la defensa d’un ensenyament públic i de qualitat basat en la coeducació, l’autocentrament en les demandes de les Illes Balears i una perspectiva sensible a la crisi climàtica i les seves conseqüències".

Vidal ha volgut destacar les esmenes que fan referència "a la necessària implicació del sistema educatiu en una transició ecosocial que beneficiï la majoria de les classes populars del país" així com el rol "determinant" d’un "ensenyament públic, crític i de qualitat que prioritzi la presa de consciència davant l’emergència climàtica i el feminisme com a eixos transversals".

El senador ecosobiranista ha ressaltat també "iniciatives clau com la petició de la gestió directa del persona docent per a les Illes Balears – tot recordant que les competències d’educació estan transferides a la CAIB però no la gestió del professorat-, la gratuïtat del primer cicle d’ensenyament infantil 0-3 o l’eliminació dels rànquings de centres educatius".

La bateria d’esmenes de Vidal pretén, així mateix, en paraules del senador, "reforçar unes peces clau en l’engranatge d’una educació integral, pluralista i plena com són la filosofia i l’ètica reclamant l’assignatura d’ètica com a comuna i obligatòria a 4rt d’ESO, a banda de reforçar la presència de l’ètica com a matèria a tots els nivells".