MÉS per Mallorca proposa un “pla de rescat de l’Educació”

La formació aposta per l’ensenyament presencial “amb criteris sanitaris i protocols definits”

La sectorial d’Educació de MÉS per Mallorca ha elaborat un document en què proposa un “pla de rescat de l’Educació” en vista al curs que vé i que l’alumne és el centre de l’Educació. En la introducció a les mesures demandades, la Sectorial d’educació de MÉS per Mallorca veu imprescindible que, tal i com ha demanat el propi Govern, que l’estat aporti a l’administració autonòmica els recursos necessaris.

Segons ha explicat el diputat i portaveu en matèria d’Educació de la formació, Joan Mas ‘Collet’, MÉS per Mallorca proposa “apostar per l’ensenyament presencial amb criteris sanitaris i protocols definits i clars, tot respectant l’autonomia de centre per tal d’organitzar el curs dins el marc dels projectes educatius de cadascun”.

Mas també ha insistit en que una passa important d’aquest pla hauria de ser la col·laboració entre la Conselleria i els ajuntaments a fi de dotar, si fos necessari, de més espais als centres a través de la signatura de convenis, per exemple. "El paper dels Ajuntaments serà fonemental a l’hora d’iniciar el curs 2020-21 per això s’ahn d’alliberar els doblers que a dia d’avui té segrestats el govern de l’estat als ajuntaments", ha apuntat el diputat.

Així mateix, el document també destaca la importància de combatre la “escletxa digital” i formar tant les famílies i els alumnes com el professorat en l’educació en línia, alhora que es remarca la necessitat de fer un “acompanyament emocional” per als docents i perquè aquests puguin treballar-lo amb els alumnes. Aquests dos, de fet, són alguns dels motius pels quals es reclama més personal, tant professorat com d’altre tipus (auxiliars tècnics educatius, docents, educadores socials, etc.).