MÉS PER MALLORCA IMPULSA UN FRONT COMÚ A FAVOR DEL TRANSPORT PÚBLIC

Durant una massiva presentació a Inca, els representants de Més per Mallorca han escenificat la importància d’un servei públic essencial que beneficia a tota la societat en múltiples aspectes. En aquest sentit, i d’acord amb text d’una moció que es traslladarà al plenari dels ajuntaments implicats "cobreix les necessitats de mobilitat de totes les persones, mitiga els problemes de congestió circulatòria, és més sostenible i respectuós amb el nostre medi ambient".
Partint d’aquesta premissa, la moció destaca que "la qualitat del servei és un condicionant important a l’hora d’aconseguir que els desplaçaments es realitzin en transport públic en lloc del cotxe privat". Per això, i atenent a què SFM ha modificat els horaris del tren i el metro per al període comprès entre el 15 de juliol i el 30 d’agost, els regidors i regidores de MÉS critiquen que els nous horaris "empitjoren la qualitat del servei, ja que es redueixen freqüències i alguns combois realitzaran temporalment totes les aturades del trajecte, cosa que provoca arribar al destí més tard". Una opinió compartida per L’Associació d’Usuaris que també ha sol·licitat que es plantegi de bell nou, ja que a l’estiu les necessitats de desplaçaments no disminueixen.

Amb tot, des de MÉS per Mallorca, si es reconeix la tasca de SFM per tornar a posar en marxa el servei de tren nocturn, que es mantindrà tots els divendres i dissabtes dels mesos d’estiu. No obstant això, des de la Part Forana, s’entén prioritari mantenir la iniciativa durant tots els caps de setmana de l’any, i que l’horari del servei de tren s’hauria d’ampliar fins a les 12 del vespre cada dia. En l’actualitat, el darrer tren de Palma cap a Inca surt a les 22:20 h, i moltes persones finalitzen la seva jornada de treball més tard i tenen dificultats per tornar als seus pobles. Alguns municipis afegiran a la moció la petició de millora de les freqüències dels busos que enllacen amb l’estació de tren més propera ( Selva i Campanet)

En aquest context, des de MÉS per Mallorca tot i ser conscients que la implantació de mesures com el tren nocturn i el manteniment dels horaris durant l’estiu suposa una major aportació de fons públics al servei de tren, defensam que les institucions de les Illes Balears prioritzin les polítiques de transport públic i mobilitat sostenible, assignant més recursos econòmics, tant perquè repercuteix en benefici individual dels ciutadans i ciutadanes, com al conjunt de la societat." A la vegada, "cal ser exigent amb el futur govern de l’Estat, perquè acabi amb l’infrafinançament crònic de la nostra comunitat autònoma i perquè comprometi i aporti més fons per a aquestes necessitats, ja que els actuals compromisos, anunciats a final de la legislatura passada, són del tot insuficients".

Per això, una dotzena de municipis (Alaró, Binissalem, Campanet, Inca, Lloseta, Llubí, Pollença, Sa Pobla, Santa Maria del Camí, Selva, Sineu i Marratxí) presentaran als plenaris una moció instant a Serveis Ferroviaris de Mallorca a no reduir freqüències del servei de tren durant l’estiu amb efectes immediats i a ampliar horaris fins a les 12 del vespre durant cada dia de l’any. La moció impulsada per MÉS per MALLORCA també insta al Govern de l’Estat espanyol a complir i ampliar els seus compromisos d’inversió ferroviària a les Illes Balears.