Un desnonament aturat a Son Gotleu i dotze persones ateses en només dos dies

L’Oficina Antidesnonaments impulsada per Antoni Noguera demostra la seva eficàcia


Una dona i tres fills petits residents al barri de Son Gotleu podran dormir a ca seva aquesta nit, gràcies a les gestions fetes des de l’Oficina Antidesnonament que va obrir les seves portes, el passat dilluns 27 de juliol. És la primera família a la qual l’ajuntament a través d’aquest servei li evita quedar-se en el carrer, però en només dos dies ja hi ha dotze persones ateses per aquesta nova oficina que formava part del programa electoral de MÉS per Palma.

El tinent de batle d’Habitatge Digne, Antoni Noguera ha estat qui ha liderat la creació d’aquesta oficina que permet avançar en el camí de fer un nou model de ciutat que cuida la gent. “Anam a plantar cara a l’estafa de la crisi generant esperança i segones oportunitats”, explicà Noguera dies abans que es posés en marxa l’oficina Antidesnonaments.

El servei s’ubica al carrer Ferreria número 9, i disposa de dos funcionaris tècnics en administració general, dos treballadors socials i un auxiliar administratiu. L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, i els dimarts i dijous de 17 a 19 hores a partir de la primera setmana d’agost. A més de prevenir i oferir alternatives als ciutadans que es trobin en perill de ser desnonats es tramitaran i facilitaran ajudes socials per a l’habitatge.

Es preveu que els pròxims sis mesos funcionarà a ple rendiment l’Oficina Antidesnonaments. L’objectiu és dur a terme el desplegament dels serveis en tres fases. La primera on l’ajuntament vol donar respostes a situacions d’emergència, ja està en marxa de forma efectiva, com s’ha vist amb la família que viu Son Gotleu que no serà desnonada gràcies a la intervenció de l’oficina. També funciona l’assessorament jurídic, del qual s’han beneficiat dotze persones durant els primers dos dies. Al mateix temps està previst signar un conveni amb els jutjats perquè Cort conegui les actuacions judicials amb anterioritat i es pugui actuar de forma preventiva. També a aquesta primera fase s’establirà un protocol social amb les entitats bancàries que tindran l’obligació de complir el codi de bones pràctiques.

A la segona fase s’inclouran a l’Oficina la tramitació d’ajudes per pagar l’habitatge, llum i aigua que fins ara gestionava Serveis Socials i a la darrera fase es crearà un parc d’habitatges de lloguer social per donar alternatives a les persones que passen per dificultats.