MÉS per Mallorca prioritzarà la sostenibilitat i la reducció de l’impacte al tram I

El conseller i coportaveu de MÉS per Mallorca a la institució, Pere Fuster, afirma que al període d’al•legacions, defensarà "les aportacions que defensin una reducció de l’impacte del projecte"

Avui el Consell de Mallorca, en Comissió Informativa, ha aprovat inicialment el projecte de traçat d’enllaç de l’autopista de Llevant amb la Ma-30 i el Coll d’en Rabassa, conegut com a Tram I.

Aquesta intervenció, que fa molts d’anys que s’estudia, ha de donar solució a la mobilitat d’una zona que suporta un trànsit intens a causa de la presència de grans centres comercials i industrials. Fuster ha explicat que "el vot a favor d’avui és per iniciar la tramitació, però no suposa un suport al redactat del projecte actual".

Ara s’obrirà un termini de 45 dies per tal que les institucions i entitats que ho estimin oportú puguin presentar al•legacions. "Des de MÉS per Mallorca es valoraran i defensaran totes aquelles aportacions que vagin en la direcció de prioritzar una mobilitat més sostenible i la reducció dels impactes visuals del projecte", ha explicat el conseller de MÉS per Mallorca, Pere Fuster.

Es tracta d’una infraestructura antiga i que en opinió dels tècnics és obsoleta. La construcció actual, i en concret els ponts que travessen l’autopista de Llevant, estan arribant al final de la seva vida útil. Per tant, totes les formacions polítiques estan d’acord en què s’ha de donar una solució a aquest nus viari.