El Parlament aprova la proposta de MÉS per Mallorca per reclamar el cogovern aeroportuari

El 50% dels beneficis els hauria de gestionar el govern de les Illes Balears

A la comissió de Turisme del Parlament avui s’ha aprovat la Propoposició No de Llei (PNL) de MÉS per Mallorca per reclamar el cogovern aeroportuari. "No pot ser que als aeroports l’Estat, el govern de les Illes Balears no pinti res. És una infraestructura essencial per als illencs i vinculada al flux dels turistes", ha assenyalat el diputat de la formació Antoni Reus que i ha defensat la Proposició No de Llei que ha presentat la formació ecosobiranista. Tal com va assenyalar la portaveu Bel Busquets "els aeroports de les Illes han d’estar al servei del seu país. Tenim un paisatge a protegir i una ciutadania a la qual li hem de donar una resposta adient".

La PNL de MÉS per Mallorca insta al Ministeri de Foment i a AENA, en compliment de l’article 32 de l’Estatut d’Autonomia a avançar cap al cogovern dels nostres aeroports, començant a decidir sobre almenys el 50% dels beneficis generats pels aeroports del nostre territori -l’any 2016, 200 milions d’euros-, per poder invertir a reduir els impactes negatius tant socials com mediambientals generats per l’activitat turística. "Volem que allò que el nostre Estatut d’autonomia anomena cogestió dels aeroports sigui realment governar els nostres aeroports. Fins que no governem els nostres aeroports, no tindrem sobirania sobre les nostres vides i sobre la nostra societat", ha assegurat portaveu David Abril.

Cal tenir en compte el recent anunci d’AENA d’incrementar les freqüències i passar d’un vol cada minut a un vol cada 44 segons. Un fet que incrementarà la pressió humana sobre el territori i augmenta les emissions de CO2.

A la Proposició no de Llei es reclama al Ministeri de Foment i a AENA pactar amb el govern les rebaixes de les taxes. I també a no dur endavant cap actuació important sense comptar amb el consens de les institucions locals.

Els únics partits que no han acceptat tots els punts de la proposta han estat el PP i El Pi, en concret el punt que manifestava rebuig a les inversions que destinades a incrementar la intensitat de vols i passatgers.